Inevitabilul se petrece: ce se întâmplă cu Instagram, anunțul vine direct de la șeful Facebook

de: Ozana Mazilu
17 03. 2022

Le iubești sau le urăști, NFT-urile sunt la modă și vor veni în curând pe Instagram. Vorbind la SXSW, Mark Zuckerberg a confirmat că obiectele de colecție digitale vor ajunge pe Instagram „în termen scurt”.

„Lucrăm la aducerea NFT-urilor pe Instagram în termen scurt”, a spus el. El nu a detaliat exact cum se va contura acest lucru, dar a sugerat că oamenii vor putea să-și arate NFT-urile existente și, probabil, să creeze altele noi.

Zuckerberg și alți directori și-au exprimat anterior interesul pentru NFT-uri, directorul executiv al Instagram, Adam Mosseri, afirmând că platforma de socializare „explorează activ” tehnologia. Conform Financial Times, în ianuarie, compania speră să adauge NFT-uri în portofelul său crypto, Novi.

NFT-urile vin pe Instagram

Așadar, Zuckerberg a mai spus că NFT-urile ar putea juca într-o zi un rol în eventualul metavers al companiei. „Sper că știi, îmbrăcămintea pe care o poartă avatarul tău în metavers poate fi, practic, creată ca un NFT și o poți purta în diferite locuri”, a spus el.

Zuckerberg, care obișnuia să poarte același tricou gri în fiecare zi, a mai spus că acum își face majoritatea cumpărăturilor pe Instagram și Facebook. „​​Probabil că majoritatea lucrurilor pe care le port le-am cumpărat prin Instagram sau Facebook Magazine”, a spus el.

Non Fungible Token (NFT) este un jeton criptografic de pe blockchain care reprezintă un tip unic de activ. Înseamnă mai mult sau mai puțin că este unic și nu poate fi înlocuit cu altceva. De exemplu, un bitcoin este fungibil – schimbi unul cu alt bitcoin și vei avea exact același lucru. Cu toate acestea, un card de tranzacționare unic nu este fungibil. Dacă l-ai schimbat cu un alt card, ai avea ceva complet diferit.

NFT-urile sunt create prin încărcarea unui fișier, cum ar fi o creație artistică, pe o piață de licitații specializată. Jetoanele nonfungibile pot fi folosite pentru a crește în mod artificial raritatea unei opere digitale, dacă autorul îi asociază un NFT a cărui semnătură este unică. Din acest punct de vedere, un NFT asociat unei opere se aseamănă cu un autograf. Aceste caracteristici fac din NFT-uri bunuri digitale unice, iar asta suscită interesul colecționarilor.